18 Ağustos 2015 Salı

Tam Şu Anda Ne Yapıyorum (TŞANY) 1

Merhaba yazısını yazdıktan sonra sıra geldi aklımdaki temalardan ilkini sizinle paylaşmaya. Adı: Tam Şu Anda Ne Yapıyorum?. Bu başlık altında elimde aktif olarak yapmakta olduğum işleri paylaşmayı planlıyorum.

Biliyorum kimileri bir işi bitirmeden zinhar diğer işe başlamaz. Önce elinde ne varsa o tamamlanacak, ardından yeni bir projeye başlanacak. Kimileri ise (bkz: ben) daldan dala konup, aynı anda iki-üç (dört-beş :) gittiği yere kadar artık) işi bir arada götürüp, birinden sıkılınca diğerine geçer. Benim de elimde genelde aktif yaptığım en az iki iş olur. Mümkün olduğunda birini daha zorlayıcı, dikkat gerektiren bir iş seçerken, diğerini bir şeyler izlerken rahatça yapabileceğim işlerden seçmeye çalışıyorum.

Aktif işlerimden ilki, eşim için yaptığım karelerden (granny square) oluşan battaniyem.

Her şey bir fikir, 3 renk ve şu kareyle başladı.







Ardından kareler üst üste yığıldı



Sonra serildi



Sonra tekrar bir araya geldi



En nihayetinde kareler tamamlandı, ipleri temizlendi ve gerdirildi.




Artık iş bunları şablona göre birleştirmeye kaldı.

Şablon ne mi? O da sürpriz olsun J



İkinci işim ise takip ettiğim yabancı bir grupta bir anda ortaya çıkan bir resimle başladı.



 Tek bir resimden, epey bir araştırma sonucunda şablonuna ulaşabildim. Örneğin adı Brioshka. Ayrıntılı yapılışı ortalarda yok, şablondan çıkarmayı başardım. Elimde de tam bu örneğe uygun, pazardan bulduğum, rengine bayıldığım bir ip vardı. Örnek ve ip bir araya geldi, aşağıdaki şal ortaya çıkmaya başladı. Yukarıdaki resmi dün çekmiştim. Aşağıdaki resim ise bugün çekildi. Dizi izleye izleye yapıyorum. Arada iyice dolanmış yumağı açıp sarma işlemine rağmen yine de hızlı ilerliyor gibi.






Elimde 2-3 başka proje daha var ancak onları şu anda aktif olarak yapmadığımdan bir dahaki TŞANY paylaşımına bırakıyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder